måndag 16 mars 2009

Vårmössor




Behovet av vårmössor har blivit mer och mer påtagligt nu när vi går mot ljusare tider, för ett tag sen mailade jag Billaba och frågade om hennes mössmönster som jag beundrat länge och hon var en pärla och gav mig sitt mönster. Jag är inget proffs på mössor men med hennes hjälp blev de helt ok, den turkosa är jag jätte nöjd med (kanske inte så fin på bild men superfin på lillemans huvud). Nu är vi lite redo för våren, den röda elefantmössan och den helgröna är båda presenter, hoppas mottagarna blir nöjda!

5 kommentarer:

Junebacken sa...

Åh, elefantmössan blev jag lite kär i. Jag gillar också modellen på dessa mössor.

SiriR sa...

Kjempefine luer. Har akkurat klipt til en lue i elefantstoffet, får se om den blir like fin som din!

Lena sa...

sååå fina mössor...va duktig du é hanna...kramiz Lena

Therese sa...

Men å vad fina de blev!!!! Kul att du fick till det med mönstret till slut!

//Therese

Unknown sa...

Hej! Å vad fint det blev med den röda elefantmössan. Jag får väl sy en blå för det röda var slut hos Stoff och Stil. Har sytt liknande mössor men har aldrig fått till sömmarna som gör den lite rundare. Har du några tips?