onsdag 1 juli 2009

En mössa?



Har ganska många beställningar på mössor som ligger och väntar, känns lite avigt nu med all värmen men kul är det att sy mössor, förra veckan blev det några stycken sydda men jag fotade visst bara en till en kille i fyra års åldern. Det blev camouflage tyg från Stoff och still och en svart stjärna som applikation. Mössan blev väl i största laget men jag tänkte att det är ju i alla fall bättre än en för liten. Hoppas den kommer till användning!
Jag jobbar ju som sagt heltid nu så att sy hinns ju knappt med men på nått sätt så ramlar beställningarna in och det är ju super kul, jag önskar bara att dygnet hade lite fler timmar. Hur gör ni alla för att få tid att sy? Tar gärna emot lite tips!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så duktig som syr och pysslar. Vad roligt att du har en massa beställningar. Du får väl börja sy och sälja på heltid så hinner du med...
Själv tar jag det lugnt i skuggan:) Går rätt bra med värmen så länge jag slipper sitta direkt i solen. Två månader kvar.

Madelene sa...

Hitter du något bra tips för att få mer tid att sy så säg gärna till :0) Själv syr jag mest på kvällar när barnen somnat...lugnast så...eller när minstingen sover middag och det två större barnen är ute och leker. Annars syr jag när sambon är hemma och känner för att ta alla ungar själv ett tag så att jag kan sy! Men inte alla ggr man hahr lust att sy heller! Går i perioder.

SiriR sa...

Liker luene dine så godt!

Jeg syr også mest på kveldene når barna har lagt seg. Da er det stille og rolig og man får fred til å holde på litt.

Anna, Tvillingtand sa...

Fin mössa! Den påminner om svalare och behagligare tider =) Jag har också det där med att sy på kvällen, men då är man ju själv trött så det är ett dilemma.

Tanjis sa...

Hejsan!

Vet inte om du har hunnit tvätta tygerna ännu men jag tvättade dem igår på 40 grader (på det turkosa och det rosa tillsammans) och det gick jättebra. Tror faktiskt att det är just 40 grader som gäller i sånna här tyger men jag kan ju ha fel.

Har tyvärr inget tips på hur man får tid att sy, jag har jättemycket problem med det och tyvärr är det nog sömnen som får lida men vad ska man göra, det är ju så kul!

Ha en trevlig helg och tack för att du tittade in hos mig! :)

Åsa Tidqvist sa...

hmm, man får inte tid till att sy, man TAR sig tiden...men det är svårt det med... ;)