tisdag 14 april 2009

Nya tankar om haklappar!





Idag kom de nya namnlapparna så nu har jag bytt namn på mitt lilla märke till DELMO som min sida heter..... Lapparna är väl av den enklaste sorten så det är väl inget att orda om. Men nu ska ju här sys haklappar som är beställda att säljas i butik nu till början av maj, jag har idag testa lite nya "knep" för att förbättra haklapparna, har satt namnlappen lite enklare, nya tryckknappar med hätta och testat att sy efter Kokalals beskrivning av kantning av böjar. Detta var lite svårt på ett hårt vaxdukstyg men jag tror att jag ska fixa det så att det passar, än så länge testsyr jag prototyper för eget bruk!

4 kommentarer:

Junebacken sa...

Vilken fin vaxduk du kommit över. Jag gillar formen på haklapen också och vad kul att få sälja i butik!

SiriR sa...

For en søt smekke! Veldig søtt mønster.

Madelene sa...

jätte fin!

od Andulky sa...

Jättefin! Verkligen fin vaxduk!